Schema - Gruppträning

Klockan

Måndag

Tisdag

Onsdag

Torsdag

Lördag

10:00

 

 

Jympa för alla **

Halmstad Arena*

Instruktör:Anja

Värd: Susanne

 

 

Yoga/Latin Fusion/Medel Puls*

Rullande Schema

start 9/9

13:00

Jympa för alla **

Halmstad Arena*

Instruktör:Anja

Värd: Susanne

 

 

 

 

14:00

Crossmix

Halmstad Arena*

Instruktör:Anja

Värd: Susanne

 

 

Crossmix Intervall**

Halmstad Arena

Fäktningsalen*

Instruktör:Anja

 

17:00

 

 

PowerYoga**

Halmstad Arena/fäktningssalen*

Instruktör:Camilla

Värd:

 

 

18:00

Crossmix Core **

Brunnsåkersskolan

Instruktör:Cilla

Värd: Birgitta

 

Crossmix**

Snöstorpsskolan

Instruktör:Ljubica

Värd: Jeanette

Lätt Plus**

Brunnsåkersskolan

Instuktör: Susanne

Värd:Birgitta

 

18:00

 

 

Latin Fusion

Halmstad Arena*

Instruktör:Anette

Värd: Laura

 

Core

Furulundsskolan****

Instruktör: Camilla

Värd: Laura

 

19:00

 

Medel ****

Furulundsskolan

Instruktör:Anette

Värd: Sussi

 

Crossmix Challenge

Furulunsskolan

Instruktör:Marie, Cizzi och Ljubica

Värd: Ann-Sofie

 

19:00

Box Puls****

Furulundsskolan

Instuktör: Ulrika

Värd: Sussi

 

 

 

19:00

Crossmix Challenge

Snöstorpsskolan

Instruktör:Marie

Värd: Helen

Crossmix med 2 nivåer

Halmstad Arena*

Instruktör:Cizzi

Värd: Cilla

 

 

 

 

 

 

 

 

*fäktningssalen, 2:a våning

 

 

 

 

 

** Önskar du något att ligga på i golvövningarna tar du med det själv

 

Med reservation för ändringar

 

 

 

 

 

 

 

 

 

****Halvsal

Passbeskrivningar

 

CROSSMIX

Ett pass för alla. Här kan du som är ovan vid träning komma

igång och bygga upp din styrka och kondition.

Passet börjar med uppvärmning, oftast i form av klassisk gympa, följt av en antal rundor i cirkelträningen. Vi använder en del redskap, men mest den egna kroppen som redskap. Passet passar även dig som är träningsvan, då alla tränar efter sin förmåga och i eget tempo. instruktören ger dig gärna tuffare övningar om så önskas.

 

CROSSMIX INTERVALL MED 2 NIVÅER

Detta pass passar alla eftersom det finns 2 nivåer, en nivå för nybörjare och för dig som har fått Fysisk aktivitet på recept (FaR) och en nivå med tuffare övningar.

För övrigt är passet som beskrivs ovan.

LÄTTPASS

Passar dig som vill ha en skonsam jympa som är utan hopp men som bygger upp styrka, kondition och rörlighet från grunden och ger massor av rörelseglädje. Ett pass för alla åldrar.  

 

BOXPULS

Box Puls är en fartfylld, svettig och rolig konditionsträning. Med olika slag- och sparktekniker arbetar vi upp pulsen. Vi arbetar parvis och varierar mellan puls, styrka och teknik. Om du inte har  en kompis med dig så fixar vi en! Utrustning som boxhandskar och mitsar finns att låna.

 

Detta är ett mer krävande pass .

Därför bör du som går på det ha förmåga att kunna hålla mitzarna och ta emot både hårda slag och sparkar på dem.

Av den anledningen är åldersgränsen 13 år.

Yngre medlemmar som vill gå på detta pass boxas med förälder eller annan medföljande medlem.

 

CROSSMIX CHALLENGE

Effektiva träningspass där träningen består av korta och intensiva pass uppbyggda av funktionella rörelseövningar som effektivt gör dig allsidigt vältränad. 

Passen går att köra var som helst när som helst, och trots intensiteten passar det både dig som är relativt otränad och dig som är vältränad och vill utmana din förmåga, då du själv styr över din nivå. 

Tabata - består av 4 min där man tränar intensivt i 20 sek och vilar 10 sek, detta gör man 8 ggr.

Efit= Effektiv Funktionell Intensiv Träning

HIIT = Hög Intensiv Intervall Träning

Cirkel=ett antal övningar görs i följd och flera varv, med paus mellan varje varv.

LÄTT PLUS

Klassisk gympa med det lilla extra. Inga hopp ingår i passet. Innehåller en del lätta danssteg.

 

Qigong

Metoden består av mental koncentration, enkla rörelser och andning för att förbättra cirkulationen av energi i kroppen. Läka ut skador och stärka muskler på skonsamt sätt!

"Qigong är en helande träningsmetod som utvecklats i Kina under tusentals år. Ordet bildas av två kinesiska tecken: Qi och Gong. Qi står för livsenergi och Gong betyder extraordinär prestation. Qigong handlar om självträning – genom långsamma rörelser, fokuserad andningsteknik och koncentration – påverkar du energiflödet i din kropp och löser upp blockeringar. Med mycket små medel förbättrar du din hälsa och upptäcker hur bra du faktiskt kan må."

CROSSMIX 45/15

Tillsammans i grupp kör vi igenom kroppen med 10 olika övningar, kondition, styrka, rörlighet och balans.

Möjlighet att göra övningarna lätta eller svåra finns. Vi jobbar med en del redskap, men mest med kroppen som redskap. Passet passar alla oavsett du är träningsvan eller inte. Alla jobbar efter egen förmåga och tempo.

Vi står på samma ställe medans vi utför varje övning i 45 sekunder och vilar 15 sekunder.

Passet avslutas med en final, där kondition är ett inslag.

 

MEDELPASS

Klassisk gympa till skön och peppande musik. En del av passen kan ha intervallträning i konditionsdelen.

LATIN FUSION

Latin Fusion är en dansklass med fokus på latinamerikanska rytmer men med influenser från andra dansstilar till exempel Bollywood, Afro, Disco och Orientalisk dans. Det är ett roligt och spännande sätt att träna på. Latin Fusion passar alla, oavsett träningsbakgrund då det inte krävs några förkunskaper i dans. Fokus ligger istället på rörelseglädje och energi. Inte heller ålder och kön spelar någon roll - alla ska kunna vara med.

CROSSMIX INTERVALL

Vi tränar styrka med gummiband och den egna kroppen som redskap, konditon och rörlighet ingår. Alla övningar tränas i intervaller. Instruktören visar flera olika varianter att göra samma övning på.

MedelPuls med styrka

Passet startar med uppvärming, följt av en pulsdel. Passet avslutas med styrka och sist, rörlighet.

POWERYOGA

En kraftfull och fysisk yogaform som är en kombination av rörelser, ställningar och andning.

Influenser från bland annat ashtangayoga.

Du får ökad rörlighet, balans och smidighet och släpper stress och spänningar i muskler och leder

CORE

Vi tränar bålstabilitet genom att använda den egna kroppen som tyngd och gummiband. Mycket övningar för mage, rumpa och lår.